چگونه بی احساس شوید ؟ در چه زمانهایی نیاز دارید که بی احساس باشید ؟


آخرین باری که منتظر نتیجه ی یک آزمون بودید یا منتظر ایمیلی از طرف مصاحبه کننده خود(در مصاحبه کاری) بودید، کی بود ؟

آیا حس نگرانی، تنش و یا ترس و نا امنی داشتید؟

حس شما نسبت به احساسی شدنتان درباره موضوعات مختلف چیست ؟ آیا از این واکنش خود راضی هستید ؟

آیا بخاطر برخورد های احساسی خود، در رنج هستید ؟

در طول زندگی، بعضا شرایطی به وجود می آید که با احساسی شدن دردسر ساز بوده و آسیب های جدی به ما میزند. نحوه برخورد و رفتار ضعیف شما در شرایط مختلف نیز، نهایتا باعث ایجاد این باور خواهد شد که شما باور کنید واقعا شخصیت ضعیفی دارید.

درواقع نکته اینجاست که اگر در موارد مختلف، حس ضعف داشته باشید، پس از مدتی اعتماد به نفس شما کاهش خواهد یافت و به همین علت، بسیار مهم است که یاد بگیرید، چگونه در برخی شرایط، انسان بی احساسی باشید. 

چگونه بی احساس شوید ؟

خوب، اما این کار چگونه انجام میشود؟ اگر توصیه هایی مانند “ولش کن !” یا ” بهش فکر نکن!” را تا کنون شنیده اید، باید گفت که ضمیر ناخودآگاه شما، آنها را مسخره دانسته و ارسال احساسات منفی به شما را با استفاده از این عبارات، متوقف نخواهد کرد.

خوب ، اما این احساسات واقعا چگونه متوقف میشوند ؟

  • 1) انتظار آینده را نکشید : خب، مثلا ایمیلی که منتظرش بودید، تاخیر داشته است. و احتمالا در حال حاضر حس بدی دارید زیرا در ذهن خود، حس کرده اید که اعتباری ندارید. شما باید هرگونه انتظار را همین اکنون تمام کنید تا کنترل احساسات خود را دوباره به دست گیرید.
  • 2) در مقابل چک کردن های وسواسی مقاومت کنید : اگر اتفاقی در زندگی شما افتاده و در نتیجه آن، درحال چک کردن مداوم تلگرام، ایمیل و یا پیامهای خود هستید، این کار را همین اکنون متوقف کنید.
  • 3) خود را در موضع قدرت قرار دهید : وقتی شما مدام خود را در حالت قدرت تصور میکنید، ضمیر ناخودآگاه شما برنامه ریزی شده و رفتار شما بصورت قدرتمندانه تنظیم خواهد شد. وقتی همه ی رفتارهای شما، صدای شما، لحن و شیوه حرف زدن شما و…قدرت را نشان دهد، کم کم این حس را در درون خود نیز خواهید دید و ضمیر ناخودآگاه شما با تکرار ، برنامه ریزی خواهد شد.
  • 4) از احساسات منفی استفاده کنید : تصور کنید که با نگران بودن و ترسیدن، چطور بنظر خواهید رسید. آیا این، همان چیزی است که میخواستید باشید ؟ وقتی از محرک های منفی استفاده کرده و حتی کمی بدبین شوید، خواهید دید که تمایل شما برای رفتار احساسی، کمتر خواهد شد.
  • 5) پنجره هایی را به خود نشان دهید که باعث شوند کنترل احساساتتان را به دست بگیرید : شما میتوانید، یک حقیقت ثابت در زندگی خود را، از هزاران منظر نگاه کنید تا هر پرسپکتیو، حس متناظر با آنرا به شما بدهد. شما باید این هنر را داشته باشید که از بهترین پنجره نگاه کرده و بدین ترتیب احساسات خود را جهت دهید.

فکر اولیه را کنار بگذارید

آیا میدانید احساسات از کجا می آیند ؟ همه این احساسات، از فکر اولی که در ذهنتان جوانه میزند آغاز میشوند. سپس، این فکر، فکر دیگری را آغاز کرده و به زودی خواهید دید که سناریو ها و فکرهای مختلفی در ذهن شما پر شده است.

در ادامه این فکرهای منفی توسط مغز شما پردازش شده و ذهنتان با تولید احساسات متناظر به آنها پاسخ خواهد داد. درواقع، پس از شروع این چرخه از افکار ، کنترل احساسات بسیار سخت خواهد بود. اما، متوقف کردن جوانه ی اولیه ی فکر منفی، بسیار ساده تر است.

مثلا اگر پس از مصاحبه کاری، هنوز ایمیلی دریافت نکرده اید، بجای اینکه فکر : ” ایمیل تاخیر کرد ! احتمالا من ویژگیهای خوبی نداشته ام و رد شده ام” را در ذهن خود وارد کنید، به سرعت آنرا کنار زده و بگویید : “هنوز دلایل کافی را برای چنین اظهار نظری ندارم !”..

هر روز جدید، برای شما فرصتی است که تصمیمات جدیدی بگیرید. هرکدام از این تصمیمات، خط جدیدی را به داستان زندگی شما می افزایند و اگر میخواهید زندگی غرور آفرینی داشته باشید، بد نیست از همین لحظه، این تصمیم را بگیرید که :

بدون توجه به اتفاقی که در زندگی شما میفتد، قدرتمند باشید.



صفحه اول مشاهده مقالات صوتی دسته بندی مقالات مقالات اختصاصی جادوگر(برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه) دوره های جامع