چطور با یک غریبه، مکالمه ای گرم راه بیاندازید !؟ راه حل سکوت های طولانی و شرم آور در مکالمه تان با دیگران چیست !


سلام، من x هستم، اما بعد چه ؟

آخرین باری که با یک غریبه مکالمه را آغاز کردید اما چیزی برای ادامه مکالمه نیافتید کی بود ؟

آخرین باری که سکوت های طولانی و شرم آور در مکالمات داشتید و چیزی برای گفتن نیافتید، کی بود ؟
آیا میدانید چگونه میتوان یک مکالمه گرم و خوب راه انداخت ؟

قابلیت ایجاد یک مکالمه گرم با دیگران ( خصوصا افراد جدید و غریبه)، نه تنها اعتماد بنفس شما را بالا خواهد برد و دوستان شما را بیشتر خواهد کرد، بلکه میتواند باعث شود در زندگی خود موفق تر شوید.

حال اگر شما نیز مانند اکثریت مردم، پس از معرفی خود، نمیدانید چه باید بگویید، باید این مقاله را مطالعه کنید تا متوجه شوید چطور میتوان یک مکالمه را به جریان انداخت و گرم نگاه داشت.

چطور یک مکالمه را به جریان بیندازید

راههای زیر میتوانند برای همیشه این مشکل شما را حل کنند :

  • 1) از تکنیک Rapport در NLP استفاده کنید : در مقاله ” چگونه به سرعت با دیگران صمیمی شوید ؟ ” گفتیم برای اینکه حضور شما برای یک فرد جذاب باشد، باید ابتدا با او صمیمی شوید و بخش بزرگی از این صمیمیت در سطح ناخودآگاه رخ میدهد. با توجه به مقاله مذکور، هرچقدر بتوانید بصورت نامحسوس، به فرد مقابل شبیه تر شوید، برای او جذاب تر خواهید بود. منظور ما، شباهت در همه جزییات، مانند این موارد است : تن صدا، لحن صدا، سرعت حرف زدن، تکه کلام ها، حالت و زبان بدن، لباسها، نحوه حرکت دادن دستها، سرعت تنفس و… . حتی شما باید دقت کنید که اگر فرد نسبت به شما سرد است، کمی نسبت به او سرد شوید و وقتی که صمیمی برخورد میکند، حس صمیمیت را به او نشان دهید. فراموش نکنید که آب، آب را جذب میکند و روغن، روغن را. آب و روغن تمایلی به بودن در کنار هم ندارند !
  • 2) اطلاعات ناقص دهید : وقتی کسی میگوید : ” سلام من x هستم ” با زمانی که میگوید ” باتوجه به تجربه من در این سالها، احتمالا علاقه ای به جاهای ساکت ندارید ! ” تفاوت وجود دارد ! در مورد دوم، فرد کنجکاو خواهد شد که شما این مساله را از کجا میدانید و شغل شما چیست. اسرار آمیز بودن همواره باعث میشود ذهن فرد مقابل بیشتر درگیر شده و تلاش بیشتری برای شناخت شما داشته باشد.
  • 3) افراد را کمی اذیت کنید ! بعضا لازم است افراد را با حفظ احترام، کمی اذیت کنید ! مثلا گفتن ” فکر نمیکنم این جاها به شخصیت تو بخوره ! ” ، طرف مقابل کنجکاو خواهد شد که منظور شما دقیقا کدام ویژگی درونی اوست و شما آنرا از کجا میدانید ؟! برای اینکه به حریم شخصی و دوستانه افراد نزدیک تر شوید، بعضا باید شوخی های بسیار لطیفی را با آنها داشته باشید اما دقت کنید به آنها توهین نشود. چه بسا اندکی اذیت کردن، بتواند صمیمیت بیشتری ایجاد کند اما باید وقت صحیح آنرا بدانید.
  • 4) علایق آنها را هدف بگیرید : مردم دوست دارند درباره خود حرف بزنند. حال فرض کنید کسی را با یک سگ دیده اید. شما میتوانید با پرسیدن سوالی مانند : ” چطور این سگ را با مردم اینقدر صمیمی کرده ای؟ تا آنجایی که من میدانم این نژاد نسبت به افراد غریبه بسیار خشن برخورد میکند ! ” با او صمیمی تر شوید، وقتی سوالی مرتبط با علایق طرف مقابل میپرسید، معمولا پاسخهای طولانی دریافت خواهید کرد که باعث میشود سوالات بیشتری نیز بپرسید و مکالمه بسیار گرم شود.
  • 5) قبل از پرسیدن سوال، مطمئن شوید پاسخ کوتاهی دریافت نمیکنید : سوالات شما باید طوری باشد که پاسخهای کوتاه مانند “نه” ، “بله” یا “ممنونم” دریافت نکنید. بجای این مساله، شما باید سوالاتی بپرسید که پاسخهای طولانی دارند و فرد برای پاسخ به آنها باید احساسات درونی خود را شرح دهد. سپس شنونده خوبی شوید.
  • 6) همواره در جایی بحث را تمام کنید که آنها تمایل به ادامه دارند : اگر سوالات صحیح و مناسبی میپرسید اما مدام پاسخ های کوتاه دریافت میکنید، زمان رفتن است. مردم کسانی که برای مدتهای طولانی کنارشان می ایستند را دوست ندارند، خصوصا اگر بحث مورد علاقه آنها نباشد. هرگاه احساس کردید کسی به شدت نسبت به بحث علاقمند شده است، میتواند یک زمان مناسب برای رفتن باشد. مردم معمولا درباره کارهای پایان نیافته فکر میکنند و به همین علت چنین کاری میتواند باعث شود آنها بیشتر درباره شما فکر کنند.
  • 7) از محیط اطراف خود برای شروع بحثهای جدید بهره ببرید : اگر نمیدانید فرد مقابل چه چیزی را جذاب خواهد یافت، میتوانید از محیط اطراف خود برای یافتن یک بحث جدید استفاده کنید. بعنوان مثال : ” آیا در این اطراف، جایی را میشناسی که غذای خوبی داشته باشد ؟ “. مردم معمولا علاقمند چیزهایی هستند که در اطرافشان وجود دارد و با پرسیدن چنین سوالاتی، میتوانید مطمئن شوید که موضوع جذاب است.
  • 8) نقاط را بهم وصل کنید : یکی از اشتباهاتی که افراد میکنند این است که مدام موضوعات جدید را باز میکنند و نهایتا یک مکالمه سطحی 5 یا 10 دقیقه ای ایجاد میشود. اگر یک مکالمه طولانی و گرم میخواهید، باید درباره موضوعات مختلف عمیق شوید و کاری کنید که فرد مقابل، احساساتش را درباره آن موضوع مطرح کند. تا زمانیکه در موضوعات مطرح شده نسبتا عمیق میشوید، این مساله رخ نخواهد داد. بعنوان مثال اگر درباره کار سوال میکنید، شما میتوانید درباره تخصص او سوال کنید و اهداف آینده او را نیز تحت پرسش قرار دهید و سپس شنونده خوبی برای حرفهای او شوید.



صفحه اول مشاهده مقالات صوتی دسته بندی مقالات مقالات اختصاصی جادوگر(برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه) دوره های جامع