روشی قدرتمند از علم NLP برای درمان وسواس، فوبیاها، و خنثی کردن خاطرات دردناک گذشته

زمان لازم برای مطالعه : 1 دقیقه و 51 ثانیه

کدامیک از این دو تصویر ترسناک تر است ؟! پاسخ این سوال، تمام ترسها و خاطرات آزار دهنده شما را پایان خواهد داد.

روشی که در این مقاله به شما خواهم گفت، یک روش خلاقانه و نوین است که بر اساس تکنیکهای علم NLP بوده و میتواند با افزایش هوشیاری، در درمان همیشگی فوبیاها و وسواس، مورد استفاده قرار گیرد.

بعید است که قبل از خواندن این مقاله، با این تکنیک آشنا بوده باشید چون برای اولین بار توسط قدرت نامحدود به شما معرفی میشود. پس اگر مشکلاتی مانند وسواس یا ترس از چیزهای مختلف را دارید، ادامه مقاله را دنبال کنید.

Association و Dissociation در علم NLP

با دو مثال، Association و Dissociation در علم NLP را به شما توضیح خواهم داد :

  1. Dissociation(مجزا بودن) : تصور کنید در شهربازی هستید و در جایی امن و از فاصله یک کیلومتری، درحال مشاهده حرکت های بسیار مارپیچ، پر سرعت و ترسناک یک ترن هوایی هستید. آیا دچار ترس خواهید شد ؟ قطعا خیر، زیرا اگر یقین داشته باشید که جای فعلی شما امن است و چیزی شما را تهدید نمیکند، هرگز اذیت نخواهید شد. به این حالت که از دور نظاره گر هستید و خود، درون آن تجربه ناراحت کننده یا ترسناک قرار ندارید، Dissociated یا “مجزا” گفته میشود.
  2. Association(درگیر بودن) : حال تصور کنید در ردیف اول همان ترن پر سرعت و وحشتناک نشسته اید و حرکتهای مارپیچ، پر سرعت را از ردیف اول ترن و با چشمان خود، میبینید. همچنین شما بالا و پایین رفتن ترن را حس میکنید و با همه وجود خود، وحشت را تجربه میکنید.
    علت آزار دهنده بودن برخی خاطرات، ترسها یا فوبیاهای شما دقیقا این است که شما در ذهن خود، آن خاطرات را طوری تجربه میکنید که انگار خود در آن لحظه حضور دارید و همه چیز را با چشمان خود میبینید و با وجود خود احساس میکنید. به این حالت Associated یا “درگیر” گفته میشود.

علت ترسها و آزار دهنده بودن خاطرات شما

علت دردناک بودن فوبیاها و خاطرات آزار دهنده ای که در گذشته خود دارید، این است که در ذهن خود، بصورت Associated و “درگیر” آنها را تجربه میکنید. خاطرات دردناک یا فوبیاهای وحشتناک شما معمولا دارای تصاویری در ذهن شما هستند که Associated میباشند و در حقیقت شما آنها را با چشمان خود تجربه میکنید و گویی در همین لحظه، در آن محیط هستید. به همین علت ترسناک یا ناراحت کننده اند زیرا واقعی به نظر میرسند.

چطور خاطرات آزار دهنده یا فوبیاها را درمان کنید ؟

کافیست در تصاویر ذهنی خود نسبت به آن موضوع یا خاطره، Dissociated یا “مجزا” شوید. شما باید در ذهن خود، از تصاویر بیرون آمده(گویی روح از بدن شما بیرون می آید و نظاره گر میشود) و از بیرون، ناظر خود حین آن خاطره شوید(درحالیکه حس خوبی دارید).

خلاقیتی به سبک قدرت نامحدود در استفاده از این تکنیک

کافیست حین ناراحت شدن یا ترسیدن از چیزی، یا حین انجام حرکتهای وسواسی، دوربین را جایی گذاشته و از خود فیلم بگیرید(طوری که از نمایی کمی دورتر، بدن شما در فیلم تماما دیده شود، درحالیکه شما درحال ترسیدن یا انجام کارهای وسواس گونه خود هستید). سپس آن فیلم را، در زمانهای دیگر و در جایی امن، و هنگامیکه که حس خوبی دارید، بارها ببینید. بدین ترتیب شما از آن ترس و رفتار (مانند وسواس) Dissociate یا مجزا خواهید شد و به زودی مشکل شما برای همیشه حل خواهد شد.

نکته دیگر اینکه شما میتوانید در همه خاطرات مثبت خود، Associated یا درگیر شوید(خود در آن خاطره حضور داشته باشید) اما خاطرات آزار دهنده و منفی را تماما Dissociated کنید و بیرون از آنها باشید(گویی از فاصله ای دور، با حسی خوب، درحال دیدن خود هستید).

 مطالعه کتاب زیر با افزایش سطح هوشیاری، میتواند مشکلات مذکور را به سرعت رفع کند.

1

كتاب ایجاد تحولات رفتاری فردی ، ترک عادات بد و رهایی دائم از رفتارهای ناخواسته

همچون همیشه،شیوه ایی بسیار خاص و ویژه ، به سبک قدرت نامحدود

تنها شاه کلیدی که همه ی مشکلات روانشناسی شما را برطرف خواهد کرد

قيمت : ۲۹,۹۹۹ تومان

خـــريد آنــلاين كـتـــاب



صفحه اول مشاهده مقالات صوتی دسته بندی مقالات مقالات اختصاصی جادوگر(برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه) دوره های جامع
0%