۷ گام برای اینکه سطح استرس خود حین کار را کاهش دهید

زمان لازم برای مطالعه : 1 دقیقه و 51 ثانیه

آیا تابحال شده است با اینکه با حس خوب سر کار رفته اید، به یکباره همه چیز خراب شده و استرس بگیرید ؟ مطمئنا این وضعیت را تجربه کرده اید. ده دقیقه استرس میتواند تمام روز شما را تحت تاثیر قرار دهد.

بصورت خلاصه، وقتی باری فراتر از توان ذهن خود را به دوش کشیده و سعی در حل آن داشته باشید، دچار استرس خواهید شد. اما چطور میتوانید این استرس را کاهش دهید ؟

۷ گام برای اینکه به سرعت سطح استرس کاری زندگی خود را کاهش دهید

  • ۱) صورت خود را بشویید : ایده شستن صورت، به چند طریق به شما کمک خواهد کرد که سطح استرس خود را کاهش دهید. اول اینکه با قدم زدن، و فعالیت فیزیکی تا جایی که باید صورت خود را بشویید، ذهن شما آرام خواهد گرفت. فعالیت فیزیکی و تغییر مکان میتواند نقش بسیار مهمی را در تغییر وضعیت ذهنی و سطح استرس شما داشته باشد. نهایتا شستشوی صورت، ذهن شما را از موضوعی که باعث استرس شده است دور کرده و حال شما را بهتر خواهد کرد.
  • ۲) حافظه خود را تخلیه کنید : وقتی حافظه رایانه پر میشود، اطلاعات اضافی را در یک فایل نوشته و آنها را در حافظه خود نگاه نمیدارد. کافیست شما نیز همین کار را کرده و حافظه خود را با نوشتن کارهای تکمیل نشده بر روی کاغذی مجزا، تخلیه کنید.
  • ۳) کارها را اولویت بندی کنید : در مقاله ” آیا درباره قانون پارکینسون چیزی شنیده اید ؟ ” به شما توضیح دادیم که یکی از راههای مهم برای مدیریت زمان و اتمام به موقع کارها و در نتیجه کاهش سطح استرس، اولویت بندی فعالیتها بر اساس اهمیت آنها و تعیین مهلت انجام کوتاه برای آن است. کارهایی با بیشترین اهمیت را نوشته و بترتیب به انجام آنها بپردازید.
  • ۴) کارهای ساده و کوتاه را انجام دهید : بخشی از استرس، به علت از دست دادن اعتماد به نفس شکل میگیرد. وقتی شما نتوانید کارهای چالش برانگیز و سخت را به اتمام برسانید، کم کم ضمیر ناخودآگاه شما حس اعتماد بنفس را از شما گرفته و استرس در شما ایجاد میشود. با انجام کارهای ساده که به سرعت تکمیل میشوند میتوانید سطح اعتماد بنفس خود را کماکان حفظ کنید.
  • ۵) اگر ممکن است خود را ایزوله کنید : وقتی مغز انسان دچار استرس میشود، عوامل خارجی مانند سر و صدای اضافی، رفت و آمدها و سایر جزییات میتوانند باعث افزایش سطح استرس شما شوند بنابراین اگر میتوانید، خود را از محیط اطراف ایزوله کنید.
  • ۶) هرگز چند کار را بصورت همزمان انجام ندهید : برخلاف باور عمومی، ذهن انسان هرگز برای انجام همزمان چند کار ساخته نشده است. اگر سعی داشته باشید که چند کار را بصورت همزمان انجام دهید، سطح استرس شما بالاتر رفته و احتمال اینکه هر دو کار را خراب کنید نیز بالاتر خواهد رفت.
  • ۷) کاری را ناقص رها نکنید : ذهن انسان به شدت روی کارهای کامل نشده حساس است. اگر کاری را تکمیل نشده باقی بگذارید، ذهن شما نخواهد توانست روی کار بعدی تمرکز کند. این تکنیک، یکی از روشهای هیپنوتیزم افراد حین مکالمه نیز هست(اثر زیگارنیک). بنابر این قبل از رفتن به کار بعدی، مطمئن شوید که کار قبلی کاملا به پایان رسیده است.

پیشگیری همواره بهتر از درمان است. اگر گامهای بالا را قبل از دچار استرس شدن لحاظ کنید، شانس دچار استرس شدن خود را کاهش خواهید داد.

بسیاری از عادات که بصورت روزمره انجامشان میدهید، مانند انجام همزمان چند کار، عامل فزاینده استرس هستند و به همین علت بسیاری از افراد در هر روز کاری دچار استرس میشوند. بهترین راه مقابله با استرس، تغییر عادات زندگی شماست، و بهترین راهنمای شما در این مسیر، مطالعه کتاب زیر خواهد بود که به سبک بینظیر و همیشگی قدرت نامحدود نوشته شده است.

1

كتاب ایجاد تحولات رفتاری فردی ، ترک عادات بد و رهایی دائم از رفتارهای ناخواسته

همچون همیشه،شیوه ایی بسیار خاص و ویژه ، به سبک قدرت نامحدود

تنها شاه کلیدی که همه ی مشکلات روانشناسی شما را برطرف خواهد کرد

قيمت : ۲۹,۹۹۹ تومان

خـــريد آنــلاين كـتـــاب



صفحه اول مشاهده مقالات صوتی دسته بندی مقالات مقالات اختصاصی جادوگر(برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه) دوره های جامع
0%