تکنیک هایی مهم برای زمانی که به مصاحبه کاری میروید


آیا میدانید بسیاری از افراد، با اینکه دارای مهارتها و دانش مناسبی هستند، فقط بخاطر اینکه در مصاحبه ی کاری خود را خوب نشان نمیدهند، شکست میخورند و استخدام نمیشوند ؟

مصاحبه ی کاری، آخرین مرحله برای رسیدن به شغل مطلوب است. بسیاری از افراد در مصاحبه کاری شکست میخورند و پس از آن فکر میکنند که صلاحیت لازم را ندارند و این باور در آنها محکم و محکم تر میشود. اگر مشکل شما نیز همین است، نگران نباشید، زیرا در این مقاله نکاتی از جنس قدرت نامحدود را در مورد همین مساله به شما آموزش خواهیم داد. پس از خواندن نکات زیر، تقریبا خواهید توانست در اکثریت مصاحبه های کاری پیروز شده و نتایج بسیار بهتری را کسب کنید.

تکنیک های مصاحبه کاری

نکات و تکنیک های زیر میتوانند شانس حضور موفق شما در یک مصاحبه ی کاری و استخدام در شغل مورد نظر را افزایش دهند.

  • 1) کنترل استرس را یاد بگیرید : در برخی از مصاحبه های کاری، مصاحبه کننده سعی خواهد داشت که مهارتهای کاری تحت استرس شما را  بررسی کند. بعنوان مثال، ممکن است شما را نیم ساعت منتظر بگذارد تا شما مضطرب و نگران و عصبی شوید. مصاحبه کننده ممکن است هرگز لبخند نزند، یا از انجام هر کاری که حس خوبی به شما میدهد جلوگیری کند. در چنین شرایطی فقط با دانستن این نکات، حس بهتری را تجربه خواهید کرد زیرا انتظار رخ دادن آنها را میکشید.
  • 2) حتی اگر میترسید یا استرس دارید، میتوانید آنرا مخفی کنید ! تا زمانیکه زبان بدن شما چیزی را لو نداده باشد، هیچکس احساسات درونی شما را نخواهد فهمید ! شما میتوانید با گرفتن ژست های مناسب و زبان بدن قدرتمند، سیگنال های صلاحیت و اعتماد را به فرد مقابل ارسال کنید. از همه ی ابزارهای خود مانند صدا ، زبان بدن، و غیره برای نشاندن حسهای مثبت در ضمیر ناخودآگاه فرد مقابل استفاده کنید.
  • 3) لباسهای آبی بپوشید لباسهای آبی در سطح ناخودآگاه صلاحیت، وفاداری و قابل اعتماد بودن را در ذهن فرد مقابل هک میکنند. توصیه میکنیم مقاله مربوط به روانشناسی رنگها را بخوانید.
  • 4) با دانستن سوالهای رایج در یک مصاحبه کاری، استرس خود را کاهش دهید وقتی که تحت استرس هستید، ممکن است توان ذهنی شما اندکی کاهش یابد. به همین علت توصیه میشود سوالهای رایج مصاحبه کاری(مربوط به شغل مربوطه) را مد نظر قرار دهید و مطالعه کنید.
  • 5) تاثیر مثبت و خوبی را روی فرد بگذارید سعی کنید با برخورد مناسب، اثر مثبتی را روی فرد گذاشته و انرژی خوبی را به او بدهید. سعی کنید گفتار و رفتار شما، حس صلاحیت، اعتماد و شایسته بودن را به فرد مقابل برساند. بدین منظور باید این ویژگیهای مثبت را در ضمیر ناخودآگاه فرد مقابل ثبت کنید.
  • 6) اگر اشتباه کردید ، نترسید همه ی ما انسان هستیم و ممکن است اشتباه کنیم، اگر در صحبت کردن یا انجام کاری اشتباه کردید، توجهی به آن نکنید گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است. اگر در گفتار خود کلمه ای را جا انداختید، استرس نگیرید ! به آرامی بازگشته و جمله خود را اصلاح کنید. لزومی ندارد درمورد علت اشتباه خود توضیح دهید. انسانهایی که اعتماد به نفس پایینی دارند، در مورد اشتباهات خود زیاد توضیح میدهند و این مساله توسط مصاحبه کننده آنالیز میشود.
  • 7) عمیق تنفس کنید : وقتی مضطرب شوید، بدون اینکه متوجه شوید، معمولا تنفس صحیح و عمیق را از یاد خواهید برد. این کار میتواند باعث لرزش و کیفیت بد صدا و استرس بیشتری شود. نبود اکسیژن باعث افزایش استرس خواهد شد به همین علت باید روی تنفس خود توجه داشته باشید.
  • 8) شخصیت مصاحبه کننده را تشخیص دهید : با استفاده از علوم مختلف مانند زبان بدن و فیزیوگنومی، شخصیت فرد مصاحبه کننده خود را بشناسید. بعنوان مثال اگر فرد مصاحبه گر شما، از جزییات متنفر است و فردی کلی بین است، دادن جزییات زیاد از حد در پاسخهایتان، او را آزار خواهد داد. همچنین اگر فرد مذکور، فردی سلطه طلب و برتری طلب است، از رقابت با او خودداری کنید.
  • 9) مصاحبه کننده ممکن است بارها کلام شما را قطع کند: برخی از مصاحبه کننده ها، بصورت عمدی بارها کلام فرد مقابل را قطع میکنند تا قدرت شما در مهارتهای ارتباطی را تشخیص دهند.


صفحه اول مشاهده مقالات صوتی دسته بندی مقالات مقالات اختصاصی جادوگر(برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه) دوره های جامع