چرا باید مدیتیشن را در برنامه زندگی خود قرار دهید ؟


به مدت ده دقیقه ، در جایی به صورت ریلکس بنشینید. در میانشلوغی زندگی خود، لحظه ای صبر کنید و همه چیز را ، همه افکار را، هم اکنون، متوقف کنید، نفسی عمیق بکشید. ذهن خود را خالی و متمرکز کنید و به هیچ چیز ! هیچ چیز ! فکر نکنید. حال آگاه شوید از وجود خودتان. از وجودی که در حال حاضر، درحال خواندن این جملات است. روی تک تک کلمات متمرکز شوید، صدای کلمات در ذهنتان را نظاره گر شوید، گویی صدایی در ذهن شما درحال خواندن این کلمات است. آیا این صدا، شمایید ؟ اگر فکر میکنید بله،پس کسی که میشنود کیست ؟

متنی که خواندید، نوعی مدیتیشن است که شما را مجبور میکند از افکار و فرآیند های فکری خود آگاه شوید و همچنین، بین خود، و صداها و حرفهای درون خود و احساسات، تمایز قائل شوید. اگر آنرا بصورت روزانه و منظم و فقط برای ده دقیقه در برنامه خود قرار دهید، اثرات خارق العاده آنرا دریافت خواهید کرد. در این مقاله به بررسی مدیتیشن و مزایای آن خواهیم پرداخت تا زین پس، این تمرین خارق العاده را به بخش بسیار مهمی از برنامه روزمره خود تبدیل نمایید.
مدیتیشن، یکی از ساده ترین و در عین حال کاربردی ترین ابزارهای رشد درونی است که به سادگی و سهولت در اختیار همه انسانها است. هرکسی در هر جایی میتواند این کار را انجام دهد. حتی یک فرد که تماما فلج است میتواند آنرا انجام دهد. حتی همزمان با خواندن این مقاله یا در اتوبوس و یا رختخواب نیز میتوانید آنرا انجام دهید. اگر فقط روزی ده دقیقه مدیتیشنانجام دهید، شاد تر خواهید بود و با انجام آن برای 30 دقیقه، زندگیتان به کل متحول خواهد شد.

البته تقریبا هیچکس نمیتواند آنرا بصورت منظم انجام دهد . چرا ؟! چون بسیار سخت است.

آری سخت است. همین اکنون امتحان کنید. چشمان خود را ببندید و برای 30 ثانیه به هیچ چیز فکر نکنید. تضمین میکنیم که نخواهید توانست آنرا انجام دهید.

مدیتیشن به مغز شما یاد خواهد داد که آرام بگیرد و افکار و اضطرابها را ته نشین کرده و آرام سازد. اگر ذهنتان را عضله ای در نظر بگیریم، مدیتیشن کمک میکند که این عضله تقویت شود. مدیتیشن مزایای بیشماری دارد که در همه ابعاد زندگی به داد شما خواهد رسید. از رابطه با جنس مخالف گرفته تا کار و تعاملات شما با دیگران، همه و همه بهبود خواهند یافت.

روشهای بسیار مختلفی برای مدیتیشن وجود دارد که برتری خاصی نسبت به هم ندارند، بلکه فقط تنوعی در میان آنهاست و هرکدام در شرایطی خاص بهتر به کمک شما می آیند. وقتی ذهن خود را متمرکز کرده و از فکرها و احساسات فاصله میگیرید، درحال انجام نوعی مدیتیشن هستید.

فعلا بصورت بسیار ساده به شما میگوییم که در جایی به آرامی بنشینید و به هیچ چیز فکر نکنید. برای 10 دقیقه این کار را انجام دهید. هر حسی که پیدا کردید، نترسید، بلکه کماکان مدیتیشن خود را ادامه دهید و رفت و آمد احساسات و افکار خود را نظاره گر شوید.

از مزایای مدیتیشن میتوان به افزایش آگاهی درونی، افزایش نظم و تمرکز فکری، سلامت جسمی و ذهنی، کنترل حسی، افزایش حس دلسوزی و کمک و عشق به دیگران، کاهش نیاز به عوامل خارجی برای شاد بودن اشاره کرد. بعد ها درباره روش دقیق تر انجام مدیتیشن صحبت خواهیم کرد .اما فعلا ، دقیقا به شکلی که گفتیم ، آنرا انجام دهید.



صفحه اول مشاهده مقالات صوتی دسته بندی مقالات مقالات اختصاصی جادوگر(برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه) دوره های جامع